ZGŁOŚ NOWE ZDARZENIE

Wypełnij wniosek on-line lub sprawdź jak inaczej możesz
zgłosić wniosek o wypłatę świadczenia/likwidację szkody.

Zgłoś zdarzenie
SPRAWDŹ STATUS ZGŁOSZONEGO ZDARZENIA

Sprawdź na jakim etapie rozpatrujemy Twój wniosek
o wypłatę świadczenia (dot. ubezpieczeń grupowych).

Sprawdź status

Uwagi i reklamacje

Nowe zasady składania reklamacji

Informacja o terminach i trybie ich rozpatrywania

 

Szanowni Państwo, 

informujemy, że w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń oraz zmianą Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym od 1 października 2018 r. zmianie ulegają zasady składania i rozpatrywania reklamacji usług świadczonych przez podmioty rynku finansowego.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami wprowadzanych zmian. 

1. Kto jest uprawniony do złożenia reklamacji usług świadczonych przez AXA Życie TU S.A. lub AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. i co to jest reklamacja?

1)    Osoba fizyczna będąca ubezpieczającym, ubezpieczonym lub osobą uprawnioną z umowy ubezpieczenia.

Reklamacją jest każde wystąpienie, w tym skarga i zażalenie, zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez AXA Życie TU S.A. lub AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.

Reklamacją usług świadczonych przez AXA Życie TU S.A. lub AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. nie jest wystąpienie zawierające zastrzeżenia osób fizycznych będących klientami brokera ubezpieczeniowego lub multiagenta ubezpieczeniowego, dotyczące działań tych pomiotów w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.

2)    Osoba prawna lub spółka nieposiadająca osobowości prawnej będąca ubezpieczającym, ubezpieczonym lub poszukującym ochrony ubezpieczeniowej.

Reklamacją jest każde wystąpienie, w tym skarga i zażalenie, zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez AXA Życie TU S.A. lub AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.

Reklamacją usług świadczonych przez AXA Życie TU S.A. lub AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. nie jest wystąpienie osoby prawnej lub spółki nieposiadającej osobowości prawnej, zawierające zastrzeżenia dotyczące działań brokera ubezpieczeniowego lub multiagenta ubezpieczeniowego w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.

2. W jaki sposób składać reklamacje i w jakiej formie będą udzielane odpowiedzi?

Reklamacje można składać w następujący sposób:

AXA Życie TU S.A.: ­

- przesyłką pocztową na adres siedziby Towarzystwa: AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, z zachowaniem formy pisemnej,
- osobiście w siedzibie Towarzystwa, z zachowaniem formy pisemnej, ­
- w formie elektronicznej na adres e-mail: skargi.odwolania@axa.pl,
- ­telefonicznie pod numerem 22 555 00 00 lub 801 200 200 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora),
- ustnie do protokołu podczas osobistej wizyty w jednostce Towarzystwa.

AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.: ­

- przesyłką pocztową na adres siedziby Towarzystwa: AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, z zachowaniem formy pisemnej,
- osobiście w siedzibie Towarzystwa, z zachowaniem formy pisemnej,
- w formie elektronicznej na dane teleadresowe dostępne na stronie kontakt,
- ustnie podczas osobistej wizyty w jednostce Towarzystwa.

AXA PTE S.A.:

- przesyłką pocztową na adres siedziby Towarzystwa: AXA Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, z zachowaniem formy pisemnej,
- osobiście w siedzibie Towarzystwa, z zachowaniem formy pisemnej,
- w formie elektronicznej na adres e-mail: skargi.odwolania@axa.pl,
- telefonicznie pod numerem 22 555 00 00 lub 801 200 200 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora), ­
- ustnie podczas osobistej wizyty w jednostce Towarzystwa.

AXA TFI S.A.:

- ­przesyłką pocztową na adres siedziby Towarzystwa: AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, z zachowaniem formy pisemnej,
- osobiście w siedzibie Towarzystwa, z zachowaniem formy pisemnej,
- w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje.axatfi@atlanticfundservices.eu, ­
- za pomocą formularza dostępnego po zalogowaniu w portalu transakcyjnym,
- telefonicznie pod numerem 22 541 76 06 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora), ­
- ustnie podczas osobistej wizyty w jednostce Towarzystwa.

Reklamacja może być złożona w każdej jednostce AXA Życie TU S.A., AXA Ubezpieczenia TUiR S.A., AXA TFI S.A., AXA PTE S.A. i AXA OFE obsługującej klientów.

Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji albo w przypadku reklamacji wniesionej przez osobę fizyczną – pocztą elektroniczną, jeżeli osoba fizyczna składająca reklamację złoży wniosek o udzielenie odpowiedzi w tej formie. Dodatkowo, na wniosek osoby składającej reklamację, fakt jej złożenia zostanie potwierdzony pisemnie lub w inny uzgodniony sposób. Złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.

W przypadku braku danych kontaktowych osoby składającej reklamację, przy jej składaniu należy podać następujące dane: imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub adres e-mail (w razie wyboru takiej formy kontaktu).

3. W jakim terminie reklamacja zostanie rozpatrzona?

Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, podmiotowi który wystąpił z reklamacją w tym terminie zostanie wysłana informacja o przyczynie opóźnienia i okolicznościach, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zostanie udzielona nie później niż w terminie 60 dni od dnia jej otrzymania.

4. Inne informacje

AXA Życie TU S.A., AXA Ubezpieczenia TUiR S.A., AXA TFI S.A., AXA PTE S.A. i AXA OFE podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

5. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

Na podstawie art. 31 Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich informujemy, że podmiotem uprawnionym dla: 

1) AXA Życie TU S.A., 
2) AXA Ubezpieczenia TUiR S.A, 
3) AXA PTE S.A. i AXA OFE, 
4) AXA TFI S.A. 

do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu tej ustawy jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa; www.rf.gov.pl).

Ponadto informujemy, że istnieje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami, drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej. Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów oferowanych przez Internet (zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w UE a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE. Platforma znajduje się na stronie: ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

 

Jak oceniasz
serwis axa.pl?