Chorzy na raka: kupno ubezpieczeń nie ma sensu. AXA: polisy "rakowe" są nowe, nie ma doświadczeń, jak działają.

Podczas leczenia nowotworu najwięcej pieniędzy pochłaniają prywatne wizyty, badania oraz dojazdy do szpitala – wynika z badań* przeprowadzonych na zlecenie Axa Życie i fundacji Ludzie dla ludzi. Można by je dostać z polisy.

Sęk w tym, jak pokazały badania, że istnieje głęboko zakorzeniona opinia, że chorzy na nowotwór nawet w sytuacji, gdy posiadają odpowiednie ubezpieczenie, miewają duże problemy z uzyskaniem odszkodowań w przypadku pojawienia się choroby. W przekonaniu wielu respondentów kupno ubezpieczeń w tym zakresie nie ma sensu. Poza tym barierą są same koszty ubezpieczenia. W sytuacjach, gdy pojawia się rak, kupno ubezpieczenia– zdaniem badanych – jest bardzo trudne, wręcz niemożliwe.

- To ogólny wniosek, ale gdy wczytać się w opinie badanych, wydaje się niemal oczywiste, że doświadczenia pacjentów odnoszą się do podstawowych grupowych ubezpieczeń na życie, najczęściej zapewnianych u  pracodawców. A takie ubezpieczenia, faktycznie mogą być pomocne w ograniczonym stopniu. Po pierwsze dlatego, że nie są dedykowane tej chorobie. W większości oferowanych ubezpieczeń wymagane jest przeżycie określonego czasu od postawienia diagnozy, dla potwierdzenia zasadności roszczenia, nie oferują one żadnej pomocy medycznej, nie przyspieszają dostępu do badań diagnostycznych, nie zapewniają renty. W przeciwieństwie do ubezpieczeń dedykowanych chorym na raka. Te jednak pojawiły się w ofercie firm ubezpieczeniowych stosunkowo niedawno, więc nie było jeszcze zbyt wielu okazji, żeby klienci doświadczyli jak działają i na ile są pomocne –komentuje Aleksandra Polakowska-Szymańska z AXA Życie w artykule „Polisa ochroni przed wydatkami”, który ukazał się w Rzeczpospolitej 17 października br. I dodaje: - Poza tym, w odróżnieniu od ubezpieczeń na wypadek różnego rodzaju poważnych zachorowań, które zapewniają jednorazową wypłatę świadczenia, bez względu na rodzaj schorzenia i zaplanowany proces leczenia, ubezpieczenia „onkologiczne” uwzględniają specyfikę procesu leczenia, jego długotrwały charakter, dzięki czemu lepiej mogą odpowiadać na rzeczywiste potrzeby pacjenta onkologicznego na najważniejszych etapach jego leczenia.

*Badanie „Choroba nowotworowa – doświadczenia pacjentów” zostało przeprowadzone latem 2014 roku na zlecenie Fundacji Społecznej „Ludzie dla Ludzi” i Axa Życie. W 14 dyskusjach grupowych na terenie całego kraju wzięło udział 125 osób w trakcie lub krótko po zakończeniu leczenia onkologicznego. To największe badanie jakościowe przeprowadzone w minionych latach w Polsce. Obrazuje różne oblicza choroby z perspektywy chorych. Respondenci opisywali swoją drogę od rozpoznania do leczenia, to jak choroba wpływa na ich życie rodzinne i zawodowe, na finanse i relacje z przyjaciółmi.

Jak oceniasz
serwis axa.pl?