Ochrona z Plusem, czyli dowód na to, że w „grupówce” AXA walczy o klienta innowacyjną ofertą, a nie ceną

Ochrona z Plusem to nowa wersja grupowego ubezpieczenia na życie. Zastępuje Optymalny Wybór AXA, który został wycofany z oferty dla firm w maju. Plus oznacza wiele dodatkowych świadczeń, które dołożyliśmy po to, aby zaoferować klientom ubezpieczenie, które ich nie zawiedzie, wtedy kiedy ulegną nieszczęśliwemu wypadkowi, kiedy znajdą się w szpitalu bądź poważnie zachorują. A dzięki świadczeniom, pomoże szybko wrócić do zdrowia i do pracy.

O Ochronie z Plusem mówi Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu zarządzania produktami grupowymi w AXA Życie.

AXA ogłosiła niedawno, że ma ambicję znaleźć się w pierwszej trójce ubezpieczycieli grupowych na rynku. To jest największy segment ubezpieczeń w Polsce o wartości 5,5 mld zł przypisu składki rocznie. Zdecydowana większość klientów kupiła takie ubezpieczenie w PZU, to miliony osób, dużymi graczami są też Allianz i Warta. My mamy 150 tys. ubezpieczonych grupowo. Żeby walczyć ofertą a nie ceną (czyli inaczej niż konkurencja), wyobrażam sobie, że trzeba mieć bardzo mocne argumenty, być innowacyjnym. 

Ambicja znalezienia się w pierwszej trójce to cel długofalowy i nie zrealizuje się go tylko dzięki przeformatowaniu oferty. Oczywiście jest to niezmiernie ważne, ale kluczem jest też nauczenie ludzi nowego sposobu sprzedaży takich ubezpieczeń. W tym przypadku trzeba wiedzieć i umieć rozmawiać z ludźmi o tym, co jest dla nich ważne. A potem mieć bardzo elastyczną ofertę, którą klienci w miarę możliwości będą dopasowywali do swojej sytuacji życiowej. Po drugie ta oferta musi być bardzo kompleksowa, żeby klienci chcieli zapłacić wyższą cenę. Jest to trudne, bo przecież musimy się wpasować w ramy ubezpieczeń grupowych, które zasadniczo są wystandaryzowane i bardzo tanie. Ochronę z Plusem podsumowałabym tak: ma potencjał na to, aby być najbardziej pożądanym na rynku grupowym ubezpieczeniem na życie przez to, że oferuje wysokie świadczenia pieniężne, szeroką ochronę życia i zdrowia, sprawną organizację leczenia, przejrzystą umowę, przez co może być również bardzo atrakcyjnym pakietem motywacyjnym i lojalnościowym dla pracowników.

Przykładowe działanie ubezpieczenia Ochrona z Plusem można prześledzić tutaj

Na co zwracana była największa uwaga, gdy Optymalny Wybór był modyfikowany na Ochronę z Plusem?

Najważniejsze było poszerzenie zakresu ochrony, czyli dodanie do świadczeń pieniężnych również serwisów medycznych oraz świadczeń medycznych (np. lekarzy specjalistów, RTG, rezonansu, tomografu, rehabilitacji) oraz świadczeń opiekuńczych po nieszczęśliwym wypadku pod nazwą AXA MEDI. To jest nasza największa przewaga konkurencyjna. Chodziło też o elastyczność, aby klient sam mógł decydować jak szeroka ochrona jest mu potrzebna oraz na jakie świadczenia rozdysponuje sumę świadczeń już w trakcie zdarzenia, jak również prostotę i przejrzystość, czyli de facto zmniejszenie ryzyka, że klient nie zrozumie, co kupił, a gdy dojdzie do zdarzenia, wtedy poczuje się rozczarowany. Mam tu na myśli zarówno samą konstrukcję produktu, jak i materiały informacyjne przygotowane w zupełnie nowym standardzie*. 

Gdzie można kupić ubezpieczenie?

Produkt dostępny jest u przedstawicieli AXA specjalizujących się w ubezpieczeniach grupowych, u franczyzobiorców AXA oraz u współpracujących z AXA brokerów. 

Dziękuję za rozmowę.

* OWU, Tabela uszczerbków, Tabela operacji oraz Tabela opłat i limitów znajdują się tutaj.

Jak oceniasz
serwis axa.pl?