Polisa AXA pomoże w przypadku koronawirusa. Zalecenia dla naszych klientów za granicą.

Polisy turystyczne AXA chronią na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą w regionie, w którym ogłoszono epidemię, jak również tam, gdzie do tej pory nie zidentyfikowano wystąpienia wirusa. Nie ma przy tym znaczenia, kiedy doszło do zakażenia, pokrywamy koszty leczenia nagłego zachorowania w podróży. Zalecamy jednak, aby podróżni przed wyjazdem śledzili komunikaty, zalecenia i ostrzeżenia państwowe.

By otrzymać pomoc bezgotówkową należy skontaktować się najpierw z centrum alarmowym AXA: + 48 (22) 575 90 80. Wskażemy wtedy placówkę medyczną, gdzie zostanie udzielona pomoc i ewentualnie podjęte dalsze kroki, jeśli lekarz prowadzący stwierdzi, że konieczna jest dalsza diagnostyka ze względu na występujące objawy. W przypadku budzącym podejrzenie, lekarz na miejscu decyduje o dalszym postępowaniu, na przykład o natychmiastowym transporcie do wytypowanego oddziału zakaźnego. Przy czym podkreślamy, że zawsze będzie się przede wszystkim kierować instrukcjami wydanymi przez lokalne władze i ich rządy. Ewentualna repatriacja ubezpieczonego ze względów medycznych będzie możliwa po całkowitym wyleczeniu i przejściu kwarantanny, zgodnie z aktualnymi zaleceniami służb medyczno-sanitarnych danego kraju.

Mimo, że AXA nie wyłącza z zakresu ochrony ubezpieczeniowej kosztów leczenia i transportu, które dotyczą epidemii chorób zakaźnych, sugerujemy, aby podróżni przed wyjazdem śledzili komunikaty, zalecenia i ostrzeżenia państwowe.

Najbardziej aktualne informacje można znaleźć na stronach:

Ministerstwa Spraw Zagranicznych
www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych

Głównego Inspektoratu Sanitarnego
gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/

Światowej Organizacji Zdrowia (WHO)
www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

Jak oceniasz
serwis axa.pl?