ZGŁOŚ NOWE ZDARZENIE

Wypełnij wniosek on-line lub sprawdź jak inaczej możesz
zgłosić wniosek o wypłatę świadczenia/likwidację szkody.

Zgłoś zdarzenie
SPRAWDŹ STATUS ZGŁOSZONEGO ZDARZENIA

Sprawdź na jakim etapie rozpatrujemy Twój wniosek
o wypłatę świadczenia (dot. ubezpieczeń grupowych).

Sprawdź status

Trzy cechy instytucji finansowej, z którą PPK będą łatwiejsze

Instytucja oferująca PPK musi zadbać o to, aby zarówno pracodawcy, jak i pracownicy poczuli się jej klientami, a nie uczestnikami rządowego programu. To oznacza, że powinni doświadczyć tak samo dobrej obsługi i mieć dostęp do wszelkich korzyści i ofert specjalnych, z których korzystają jej obecni klienci. Najlepsze instytucje zadbają również o to, aby przygotować dla nich taki program komunikacji oraz edukacji, który pomoże uczestnikom PPK zrozumieć, dlaczego potrzebują systematycznie odkładać pieniądze na przyszłość. W sumie: zbudują pozytywne doświadczenia zarówno u pracodawców, jak i pracowników. Oto cechy instytucji finansowej, po których można według mnie rozpoznać tych, którzy potrafią robić to dobrze.

 

Agnieszka Dąbrowska
Dyrektor zarządzająca sprzedażą direct i doświadczeniem klienta AXA

Daje pełne wsparcie HR
Taka instytucja finansowa na pewno koncentruje się na udzieleniu możliwie pełnego wsparcia dyrektorom HR, bo wie, że wdrożenie PPK jest dla nich dużym wyzwaniem. Do obsługi działów HR powinna zbudować taki zespół, który będzie w stanie przejąć od ich pracowników dużą część obowiązków. Oznacza to między innymi pomoc w przygotowaniu systemów kadrowo-płacowych we współpracy z ich dostawcami IT. Zapewni także przypisaną firmie osobę, która nie tylko przeprowadzi przez wdrożenie, lecz potem będzie ją na stałe obsługiwać – przypomni o najważniejszych obowiązkach i ich terminach, przygotuje szablony wszelkich dokumentów.
Instytucja finansowa, która dba o pozytywne doświadczenie swoich klientów, udostępni im również intuicyjną, prostą i bardzo funkcjonalną platformę do obsługi PPK. Dlaczego? Bo doskonale wie, że wdrożenie PPK ma być jak najprostsze, tak samo jak wszelkie inne czynności administracyjne związane z PPK. Dodatkowo wesprze pracodawców w komunikacji z pracownikami.

Stawia na długofalową edukację
Instytucja finansowa oferująca PPK musi się postarać, aby uczestnicy byli świadomi, że warto zadbać o swoją emeryturę, a PPK jest świetnym dla niej fundamentem. Dlatego uważam, że minimum, które powinna przygotować, to: materiały informacyjne o PPK, przewodnik o oszczędzaniu na emeryturę, najciekawszy będzie przygotowany w formie e-learningu. Te instytucje, które będą chciały się wyróżnić na plus zapewne zadbają o angażujący program edukacyjny. W PPK chodzi bowiem o zarządzanie pieniędzmi pracowników w długim okresie, a więc trzeba się nastawić na długofalowy kontakt z nimi.

Mówi prosto i zrozumiale
Dobra obsługa za strony firmy zarządzającej PPK wymaga również tego, aby umowy i dokumenty były pisane zrozumiałym dla klienta językiem. Od kilku lat takie podejście prezentuje zdecydowana większość instytucji finansowych, AXA również. Warto więc sprawdzić, które z nich mają w tym względzie największe doświadczenie. Prosty język sprzyja nie tylko budowaniu pozytywnych doświadczeń, ale również przejrzystej i zrozumiałej komunikacji o ofercie, szczególnie polityce inwestycyjnej. Ważne, aby tak samo prosty i zrozumiały język był używany nie tylko w aplikacji, do której dostęp na komputer, tablet czy smartfon pracownicy powinni od instytucji otrzymać, ale również w oddziałach, na infolinii, w kontakcie poprzez e-mail. Takie podejście moim zdaniem przysłuży się ugruntowaniu zaufania do długoterminowego oszczędzania, do instytucji i całego systemu emerytalnego.

 

ZADAJ PYTANIE       KALKULATOR PPK     POBIERZ MATERIAŁY

Jak oceniasz
serwis axa.pl?