ZGŁOŚ NOWE ZDARZENIE

Wypełnij wniosek on-line lub sprawdź jak inaczej możesz
zgłosić wniosek o wypłatę świadczenia/likwidację szkody.

Zgłoś zdarzenie
SPRAWDŹ STATUS ZGŁOSZONEGO ZDARZENIA

Sprawdź na jakim etapie rozpatrujemy Twój wniosek
o wypłatę świadczenia (dot. ubezpieczeń grupowych).

Sprawdź status

7 porad, które oszczędzą Ci nerwów w razie wypadku lub nagłego zachorowania na majówce

Szanowni Klienci ubezpieczeń podróżnych AXA!

Majówka zaplanowana, polisa podróżna zakupiona, więc na wszelki wypadek przekazujemy Państwu jeszcze kilka porad, co robić, aby w razie wypadku w podróży, zagubienia bagażu lub opóźnienia lotu nie dokładać sobie niepotrzebnie stresu związanego z organizacją pomocy.

  1. Zapisz w telefonie numer telefonu do Centrali Alarmowej i numer polisy. To samo niech zrobią Twoi towarzysze. Centrum Alarmowe Inter Partner Assistance Polska jest do dyspozycji 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, a obsługa jest w języku polskim. Tel. + 48 (22) 575 90 80, fax: + 48 ( 22) 575 90 82. Zgłaszanie szkód przez sms +48 661 000 017. Będziemy z Tobą w stałym kontakcie.
  2. Jak najszybciej zgłoś wypadek lub nagłe zachorowanie do Centrali Alarmowej. Jeśli Ty lub ktoś z Twoich towarzyszy ubezpieczonych w AXA zachorował lub uległ nieszczęśliwemu wypadkowi, niezwłocznie skontaktujcie się z naszym Centrum Alarmowym. Jeśli służby ratunkowe wiozą Cię do szpitala i jeżeli jesteś przytomny, zadzwoń sam. Jeśli straciłeś przytomność, to powinna to zrobić Twoja osoba towarzysząca. Chodzi o to, aby centrala mogła jak najszybciej skontaktować się z placówką, potwierdzić ochronę ubezpieczeniową i przejąć koszty leczenia, w razie potrzeby poinformować bliskich, zorganizować transport powrotny do Polski, zorganizować pobyt osoby towarzyszącej na miejscu. Nie róbcie tego sami. Dlaczego? Na przykład linie lotnicze mogą odmówić wpuszczenia na pokład osoby z nogą w gipsie albo usługi medyczne wykroczą poza zakres ubezpieczenia i będziecie musieli za nie zapłacić z własnej kieszeni. Jednym słowem, lepiej nie działać bez wiedzy AXA.
  3. Podaj numer swojej polisy, jeśli jesteś sprawcą wypadku. Jeśli jesteś sprawcą wypadku, zaczyna działać ubezpieczenie OC (odpowiedzialności cywilnej). Wtedy podaj poszkodowanemu numer swojej polisy, a AXA przejmie rozliczenie kosztów wypadku, który nieszczęśliwie spowodowałeś. Takie same informacje uzyskaj od sprawcy zdarzenia, w wyniku którego Ty uległeś wypadkowi: spisz numer polisy oraz dane osoby, która wyrządziła Ci szkodę. W obydwu przypadkach niezwłocznie powiadom Centralę Alarmową (nie później niż w terminie 7 dni od dania zdarzenia). Pracownicy Centrali powiedzą Ci, co masz dalej robić.
  4. Zbieraj faktury, rachunki, całą dokumentację medyczną. Jeśli jednak sam pokryjesz koszty leczenia za granicą, musisz uzyskać dokumentację medyczną i zachować faktury oraz rachunki za udzieloną pomoc czy zakup lekarstw. Prześlij te rachunki do AXA w ciągu 7 dni od powrotu do Polski wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia szkody dostępny na www.axa.pl w zakładce dokumenty/Ubezpieczenia turystyczne i wyślij pocztą do: Inter Partner Assistance Polska, ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa albo e-mailem: likwidacja@ipa.com.pl
  5. Pokryj koszty sam tylko w przypadku drobnego zachorowania. Katar, kaszel, lekka gorączka? Lekarz internista pod ręką? Wtedy nie musisz dzwonić do Centrali. Kup leki w aptece, zachowaj pisemne zalecenia medyczne i rachunki z apteki i po powrocie do Polski prześlij rachunki do refundacji. Maksymalny czas zwrotu pieniędzy to 30 dni.
  6. Niezwłocznie zgłoś zaginięcie lub zniszczenie bagażu, opóźnienie lotu albo rezygnację z podróży. Wypełnij formularz zgłoszenia szkody dostępny na www.axa.pl w zakładce dokumenty/Ubezpieczenia turystyczne i wyślij pocztą do: Inter Partner Assistance Polska, ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa albo e-mailem: likwidacja@ipa.com.pl. W przypadku opóźnienia bagażu podróżnego lub opóźnienia lotu nie zapomnij wziąć z lotniska zaświadczenia z linii lotniczych o niedostarczeniu bagażu lub opóźnieniu lotu. Wszystkie pozostałe niezbędne dokumenty do zgłoszenia szkody są podane na druku zgłoszenia szkody.
  7. Przekaż te rady wszystkim swoim towarzyszom. Oszczędzisz również im stresu. Gdyby się tak zdarzyło, że po wypadku albo w razie nagłego zachorowania byłbyś nieprzytomny, oni powinni znać te zasady, aby móc Ci pomóc.

Życzymy udanego wypoczynku!
Zespół AXA

Jak oceniasz
serwis axa.pl?