ZGŁOŚ NOWE ZDARZENIE

Wypełnij wniosek on-line lub sprawdź jak inaczej możesz
zgłosić wniosek o wypłatę świadczenia/likwidację szkody.

Zgłoś zdarzenie
SPRAWDŹ STATUS ZGŁOSZONEGO ZDARZENIA

Sprawdź na jakim etapie rozpatrujemy Twój wniosek
o wypłatę świadczenia (dot. ubezpieczeń grupowych).

Sprawdź status

AXA jest Przyjazną Firmą Ubezpieczeniową

AXA została nagrodzona w konkursie Gazety Bankowej tytułem Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej 2018 w kategorii ubezpieczenia komunikacyjne. Jest to dla nas ważne wyróżnienie, ponieważ oparte jest na obiektywnych danych.

Cytując Gazetę Bankową:

Gazeta Bankowa po raz dziewiąty zorganizowała ranking, który ma za zadanie wskazać zakłady ubezpieczeń najbardziej przyjazne dla swoich klientów. Zakłady, które tak rozwijają swoje produkty i usługi, by dać klientom komfort codzienności.(…)

W konkursie, którego kolejną edycję właśnie zakończyliśmy, zwracaliśmy uwagę na wiele elementów decydujących o tym, że zakład ubezpieczeniowy jest pod wieloma względami wyjątkowy. Organizatorzy, chcąc zachować maksymalny obiektywizm, dużą wagę przywiązywali do danych finansowych, wskaźników i parametrów opisujących sprawność towarzystw ubezpieczeniowych.

Ocena najbardziej przyjaznego zakładu ubezpieczeniowego w Polsce nie była łatwym zadaniem. Trzeba pamiętać, że przyjazny oznacza taki, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Zakłady ubezpieczeniowe w odróżnieniu od innych instytucji finansowych nie dążą do wynaturzenia relacji na linii klient-zakład ubezpieczeniowy. Klient, podpisując polisę, chce porozmawiać o tym, czego oczekuje i czy te oczekiwania będą spełnione. Oczekuje kompleksowej pomocy, a nie tylko usługi na chwilę. Mimo że ranking nie odzwierciedla kwestii interakcji między ubezpieczonym a ubezpieczycielem, to pytania oraz wskaźniki miały w jak najlepszy sposób odzwierciedlić przyjazność zakładów ubezpieczeniowych. (…)

Ostatnie lata w ubezpieczeniach komunikacyjnych są dość nerwowe, a zakłady ubezpieczeniowe są powściągliwe w przekazywaniu informacji, które nie są wymagane. Mówimy tu przecież często o danych, które mogą wpłynąć na konkurencję. Sytuacja związana ze zwyżką cen polis ubezpieczeniowych spowodowała, że do rankingu nie zgłosiło się zbyt wielu ochotników, którzy chcieliby się sprawdzić na tle konkurencji. Ostatnio na rynku jest zauważalny lekki spadek cen, a zakłady ubezpieczeniowe po wyczyszczeniu swoich portfeli zaczynają lepiej zarządzać swoimi produktami. W związku z tym należy docenić chęć rywalizacji w tej kategorii. Pierwsze miejsce zajęła firma AXA, która na podium wyprzedziła takie uznane zakłady ubezpieczeniowe jak Aviva oraz PZU. Zakłady te cieszą się dużą popularnością wśród klientów.

Zwycięzcy rankingu wybrani zostali na podstawie kompleksowych danych:

- ogólne, w których znalazły się kwestie związane z programami lojalnościowymi, produkty hybrydowe, średnie wzrosty składek, kanały dystrybucji, liczba wyłączeń w polisie czy ocena czasu reakcji na rozwiązywanie szkód;

- nadzorcze - pytania w ankiecie odwoływały się do relacji między jednostką a m.in. Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komisją Nadzoru Finansowego oraz Rzecznikiem Ubezpieczonych;

- wskaźniki niefinansowe;

- wskaźniki finansowe bazujące na kapitałach oraz składce zarobionej czy wartości lokat;

- wypłacalność na podstawie nowych regulacji Sol-vency II - MCR oraz SCR.

Kapituła konkursu:

• prof. dr hab. Irena Jędrzejczyk – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie,

• Aleksandra Wiktorow – Rzecznik Finansowy,

• Marzanna Lament – Adiunkt w Katedrze Finansów i Ubezpieczeń, UTH w Radomiu,

• Łukasz Zoń – Prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów,

• Andrzej Nużyński – Zastępca Dyrektora Departamentu Analiz Rynku, UOKiK,

• Romuald Orzeł – Prezes Wydawnictwia Fratria sp. z o.o,

• Maciej Wośko – Redaktor Naczelny „Gazety Bankowej”.

Jak oceniasz
serwis axa.pl?