AXA zabiera głos w dyskusji o rynku ubezpieczeń zdrowotnych

Aktualności AXARedakcja Dziennika Ubezpieczeniowego w wydaniu z 19 marca zauważa, że „temat ubezpieczeń zdrowotnych stale powraca w rozmowach rynkowych. Wszyscy zastanawiają się, w którą stronę zmierza rynek i czy ubezpieczyciele mają szansę się na nim wybić. A także czy firmy abonamentowe oddadzą im kawałek swego pola. Ciekawe jaka będzie przyszłość tego segmentu i czy znajdzie się odważny ubezpieczyciel, by na nim powalczyć.”.

Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor Departamentu Produktów Zdrowotnych w AXA Życie:
AXA zmienia podejście do sprzedaży polis zdrowotnych. Przede wszystkim integruje je z ubezpieczeniami ochronnymi. Oferuje też organizację i pokrycie kosztów leczenia szpitalnego.

Segment usług ambulatoryjnych jest obecnie zdominowany przez firmy abonamentowe i widać, że staje się segmentem coraz mniej atrakcyjnym dla zakładów ubezpieczeniowych. W tym momencie, bez wprowadzenia ustawy, która  zachęcałaby do zakupu tego typu polis, nie widzimy szansy na istotne zwiększenie popytu na tego typu polisy. Dlatego szukamy nowych sposobów wykorzystania naszego potencjału w tym obszarze. Idziemy w dwóch kierunkach.

Po pierwsze, integrujemy serwisy medyczne z ubezpieczeniami ochronnymi związanymi ze zdrowiem, jak poważne zachorowanie, inwalidztwo. Od marca dodaliśmy do ubezpieczeń grupowych elementy serwisu medycznego. Jesteśmy gotowi, by wprowadzić je jako dodatek do innych rodzajów polis oraz wprowadzać nowe produkty np. ubezpieczenie na wypadek zachorowania na nowotwór. Chodzi o to, aby zapewnić możliwie kompleksową opiekę, w tym serwisy medyczne i zwrot kosztów w przypadku poważnych problemów zdrowotnych.

Po drugie, ograniczyliśmy zakres dotychczasowego ubezpieczenia zdrowotnego pod nazwą Plan Zdrowotny AXA do zwrotu kosztów na wypadek leczenia w szpitalu. Te usługi nie są narażone na bezpośrednią konkurencję z firmami abonamentowymi. Dają ochronę w przypadku poważniejszych zdarzeń, bardziej dotkliwych dla zdrowia klienta, tym samym rekompensujących wyższe wydatki związane z leczeniem.
AXA wprowadziła polisy zdrowotne w 2009 roku, kiedy wydawało się, że rynek ten czeka rozkwit. Obecnie mamy kilkanaście tysięcy ubezpieczonych. A ubezpieczenia zdrowotne mają sens wówczas, gdy są powszechne.  Mimo wszystko nadal wierzymy, że Polacy powinni kupować dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne i stać ich na to. Chcemy zmienić ich nastawienie, stąd nowa strategia oferty w tym zakresie.

 

Wywiad z Aleksandrą Polakowską-Szymańską na ten temat można obejrzeć na newseria.pl

Jak oceniasz
serwis axa.pl?