Ubezpieczenie mieszkaniowe

Informacja o ubezpieczeniach

Co to jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym?

Ubezpieczenie OC w życiu prywatnym zapewnia ochronę Tobie i Twoim bliskim na wypadek wyrządzenia osobie trzeciej szkody w mieniu lub na osobie, wynikającej z posiadania i użytkowania nieruchomości, prowadzenia gospodarstwa domowego, opieki nad niepełnoletnimi dziećmi, posiadania zwierząt domowych, uprawiania sportu, a także jazdy na rowerze.
Pełny opis ubezpieczenia OC w życiu prywatnym zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale III. 


Co to jest ubezpieczenie murów?

Ubezpieczenie murów jest kierowane przede wszystkim do właścicieli nieruchomości. Oferujemy możliwość ubezpieczenia mieszkania oraz domu jednorodzinnego.
W przypadku ubezpieczenia mieszkania ochroną obejmujemy nie tylko mieszkanie, ale również pomieszczenia gospodarcze lub pomieszczenia garażowe przynależne do naszej nieruchomości, bez konieczności opłaty dodatkowej składki.
Pełny opis ubezpieczenia murów zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych ""Twoje Miejsce"" w rozdziale II.


Co to jest ubezpieczenie Assistance?

Ubezpieczenie Assistance obejmuje zorganizowanie i pokrycie kosztów usługi wykonanej przez takich specjalistów, jak: ślusarz, elektryk, hydraulik, szklarz czy specjalista sprzętu RTV/AGD, a także (w razie przymusowej przeprowadzki po szkodzie) zwrot kosztów pobytu w hotelu lub wynajmu mieszkania, transportu do hotelu lub miejsca tymczasowego pobytu i z powrotem, transportu mienia lub dozoru miejsca ubezpieczenia.
Pełny opis ubezpieczenia Assistance zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale IV. 


Czy polisa mieszkaniowa obejmuje ruchomości w domu/mieszkaniu?

Mienie ruchome stanowią w szczególności takie przedmioty, jak np. meble, dywany, sprzęt komputerowy, fotograficzny, AGD, wyroby ze srebra i złota, wózki dziecięce, rowery. W AXA Ubezpieczenia możesz ubezpieczyć ruchomości domowe zgromadzone zarówno w miejscu ubezpieczenia (mieszkanie, dom), jak też w pomieszczeniach gospodarczych poza nim - np. piwnicy czy garażu. Polisa pokrywa szkody powstałe na skutek zdarzeń losowych (takich jak pożar, kradzież, zalanie czy huragan), a także przepięć elektrycznych czy dewastacji. Po opłaceniu dodatkowej składki istnieje możliwość rozszerzenia zakresu ochrony o ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem lub rabunku.
Pełny opis naszych ubezpieczeń zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce".


Czy polisa obejmuje garaż?

Ubezpieczenie murów obejmuje nie tylko dom lub mieszkanie, ale również pomieszczenia garażowe. Dodatkowo - ubezpieczając ruchomości domowe - zyskujesz ochronę ruchomości znajdujących się w garażu.
Pełny opis ubezpieczenia zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale II. 


Czy polisa obejmuje ruchomości w garażu lub piwnicy?

Ubezpieczając ruchomości domowe otrzymujesz także ochronę ruchomościu znajdujących się w garażu lub piwnicy. Ochroną objęte jest takie mienie, jak meble, rowery, sprzęt turystyczny i sportowy, wózki dziecięce i inwalidzkie, części zamienne samochodów i motocykli, narzędzia, kosiarki. Nie chronimy natomiast przechowywanego w garażu lub piwnicy sprzętu komputerowego, elektronicznego, dzieł sztuki, instrumentów muzycznych, biżuterii czy środków płatniczych - te warto przechowywać w domu lub mieszkaniu.
Pełny opis ubezpieczenia zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale II. 


Czy ubezpieczenie obejmuje panele słoneczne i fotowoltaiczne?

W AXA Ubezpieczenie ochroną objęte są zarówno panele słoneczne i fotowoltaiczne zamontowane na dachu budynku (w ramach ubezpieczenia elementów stałych), jak również znajdujące się na terenie posesji, trwale związane z gruntem (w ramach ubezpieczenia obiektów małej architektury).


Co to są stałe elementy?

Elementy stałe to zamontowane na stałe (w sposób uniemożliwiający ich odłączenie bez użycia narzędzi) elementy służące do zaopatrzenia i prawidłowej ekploatacji budynku, mieszkania lub obiektu małej architektury, takie jak:
- instalacje: m.in. cieplna, wodna, kanalizacyjna, elektryczna, gazowa, klimatyzacyjna, telefomunikacyjna, przeciwpożarowa, alarmowa
- armatura sanitarna, stolarka okienna i drzwiowa, tynki i powłoki malarskie, okładziny ścian i podłóg, meble kuchenne wykonane na wymiar oraz szafy wbudowane lub zamontowane na stałe
- zewnętrzne elementy: rynny, parapety zewnętrzne, markizy lub rolety przeciwsłoneczne, anteny telewizyjne i radiowe.
Pełny spis elementów stałych zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale I.


Co to są ruchomości domowe?

Ruchomości domowe to mienie znajdujące się w mieszkaniu, budynku lub na posesji, na której znajduje się ubezpieczona nieruchomość, w szczególności: meble, sprzęt RTV i AGD, sprzęt audiowizualny, komputerowy, fotogtaficzny, instrumenty muzyczne, dywany, odzież, książki, rowery, sprzęt sportowy i torystyczny, narzędzia, części zamienne samochodów i motocykli, rosliny doniczkowe oraz zwierzęta domowe.
Pełny spis ruchomości zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce" w rozdziale I. 


Czym są elementy szklane?

Elementy szklane to szyby okienne i drzwiowe, oszklenia ścian i dachów, szklane przegrody ścienne, zamontowane na stałe lustra lub witraże, szyby kominkowe, szklane elemtny mebli, akwariów lub terrariów, płyty indykcyjne, szyby frontowe piekarnika lub kuchenki mikrofalowej, szklane kabiny prysznicowe i szklane parawany nawannowe.


Co mogę ubezpieczyć od kradzieży?

W AXA Ubezpieczenia chronimy od kradzieży z włamaniem i rabunku elementy stałe oraz ruchomości domowe znajdujące się domu, mieszkaniu lub pomieszczeniu gospodarczym. W wariancie ALL RISK dodatkowo zapewniamy ochronę mienia przed kradzieżą z ogrodzonej posesji, tarasu, balkonu, kradzież roślinności ogrodowej, elementów zewnętrznych budynków oraz obiektów małej architektury.


Odnowienie polisy na kolejny rok

Jak przedłużyć umowę ubezpieczenia na kolejny rok?

Na 21 dni przed zakończeniem aktualnej umowy ubezpieczenia wyślemy Ci propozycję przedużenia polisy na kolejny rok. Opłać podaną w niej składkę w terminie wskazanym w propozycji. Pamiętaj - ubezpieczenie nieruchomości nie przedłuży się automatycznie na kolejny rok, oznacza to, że brak zapłaty składki w wymaganym terminie powoduje brak zawarcia umowy na kolejny rok.


Czy przedłużając umowę ubezpieczenia mogę zmienić zakres swojego ubezpieczenia?

Przedłużając Polisę w AXA Ubezpieczenia możesz zmienić zakres swojego ubezpieczenia. W tym celu zamów kontakt NOWY LINK - nasz Doradca skontaktuje się z Tobą i zaproponuje ofertę z zakresem ochrony ubezpieczeniowej dopasowanym do Twoich potrzeb.


Reklamacje

Jak złożyć reklamację?

W celu złożenia reklamacji wypełnij formularz reklamacyjny.
W treści reklamacji podaj numer Polisy lub numer szkody oraz możliwie dokładnie opisz swoją sprawę, abyśmy mogli najszybciej udzielić Ci odpowiedzi.
Reklamację możesz wysłać również pocztą tradycyjną.
Odpowiedź na reklamację otrzymasz w ciągu 30 dni od daty wpływu do AXA Ubezpieczenia.


Wypowiedzenie polisy

Jak wypowiedzieć umowę ubezpieczenia?

Jeśli nie chcesz, aby Twoja umowa przedłużyła się na kolejny rok, nie musisz składać wypowiedzenia. Umowa nie przedłuży się na kolejny rok, jeśli nie opłacisz składki wskazanej w propozycji kontynuacji umowy.


Sprzedałem dom/mieszkanie, co mam zrobić?

Jeśli sprzedałeś dom lub mieszkanie ubezpieczone w AXA Ubezpieczenia, umowa ubezpieczenia wygasa z dniem zbycia nieruchomości. Zgłoś sprzedaż nieruchomości wypełniając formularz kontaktowy


Zakup polisy

Kiedy otrzymam Polisę?

Polisę otrzymasz na wskazany przy zawieraniu umowy ubezpieczenia adres e-mail niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaconej składki na naszym koncie (pod warunkiem wyrażenia zgody na otrzymywanie od nas korespondencji drogą elektroniczną).


Czy mogę ubezpieczyć dom w budowie?

W AXA Ubezpieczenia ubezpieczysz nie tylko budynek nowo wznoszony, ale także dom w rozbudowie lub przebudowie. Za rozpoczęcie budowy przyjmuje się chwilę podjęcia prac przygotowawczych, a za zakończenie - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub dzień faktycznego zamieszkania domu po uzyskaniu wszystkich odbiorów częściowych.
Ubepzieczenie domu w budowie będzie miało nieco inny zakres, niż zwykłe ubezpieczenie nieruchomości. Podstawową ochroną są objęte szkody powstałe w wyniku zdarzeń losowych.
Pełny opis naszych ubezpieczeń zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce".


Czy mogę ubezpieczyć domek letniskowy?

Ubezpieczając w AXA Ubezpieczenia dom lub mieszkanie możesz również wykupić ubezpieczenie dla domku letniskowego. W ramach tej dodatkowej ochrony AXA Ubezpieczenia odpowiada za szkody w mieniu powstałe bezpośrednio na skutek takich zdarzeń, jak pożar, wybuch, silny wiatr czy zalanie. Chronimy także elementy ruchome od kradzieży z włamaniem i rozboju.
Ubezpieczeniem nie obejmujemy domków położonych na terenie ogródków działkowych.
Pełny opis naszych ubezpieczeń zawierają Ogólne Warunki Ubezpieczeń Mieszkaniowych "Twoje Miejsce".


Czy mogę ubezpieczyć mieszkanie, którego nie jestem właścicielem?

W AXA Ubezpieczenia oferujemy ubezpieczenia również dla najemców. W szczególności warto ubezpieczyć należące do najemcy ruchomości domowe - jest to ważne, ponieważ jeśli tylko wynajmujący zadbał o polisę mieszkaniową, to jego polisa nie obejmuje mienia należącego do najemcy. Dodatkowo, wynajmując mieszkanie, warto rozważyć rozszerzenie ochrony o OC w życiu prywatnym. Dzięki tej polisie zyskujemy ochronę na wypadek szkód rzeczowych i osobowych wyrządzonych osobom trzecim.


Zamówienie dokumentów

Jak otrzymać dokument Polisy?

Ponowne przesłanie dokumentu Polisy możesz zamówić w Twoim Koncie.
W tym celu w zakładce "Polisy i Propozycje" wybierz numer Twojej polisy, a następnie sekcję "Dokumenty".
Polisa zostanie wysłana na podany nam adres e-mail. Możesz ją pobrać bezpłatnie przez cały czas trwania Twojej umowy ubezpieczenia.


Jak otrzymać potwierdzenie ustanowienia cesji praw z umowy ubezpieczenia?

Informacja o zawiadomieniu ubezpieczyciela o ustanowieniu cesji praw z umowy ubezpieczenia znajduje się na dokumencie Polisy.
Potwierdzenie cesji pobierzesz samodzielnie logując się do Twojego Konta. Dokument zostanie wysłany w ciągu 24h na Twój adres mailowy.
Jeśli cesjonariusz (np. bank) wymaga wypełnienia dodatkowych dokumentów w sprawie ustanowienia cesji praw z umowy ubezpieczenia, prosimy o wysłanie ich pocztą tradycyjną na nasz adres. Odeślemy uzupełnione dokumenty pocztą lub w formie skanu na Twój adres mailowy.


Zgłaszanie i likwidacja szkód

Jak zgłosić szkodę?

W celu zgłoszenia szkody wypełnij formularz zgłoszenia szkody z ubezpieczenia mieszkania.


Jak postępować w przypadku szkody?

Szanowni Klienci ubezpieczeń mieszkaniowych! Przekazujemy Państwu porady, jak postępować w przypadku szkody, aby jak najszybciej otrzymać odszkodowanie:

1. Jeśli chcesz zgłosić szkodę, najszybciej zrobisz to wypełniając formularz online. Możesz również do nas zadzwonić i zgłosić zdarzenie konsultantowi na infolinii pod numerem 22 599 95 22.

2. Niezwłocznie zawiadom policję i inne służby oraz zarządcę budynku. Pamiętaj, że w razie zajścia zdarzenia masz obowiązek użyć dostępnych środków w celu ratowania przedmiotu ubezpieczenia oraz zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów. Wezwij właściwe służby, stosownie do okoliczności. Jeśli szkoda jest wynikiem włamania, zawiadom policję. Jeśli doszło do zalania lokalu, powiadom zarządcę budynku. Służby sporządzą notatkę, którą dołączysz do zgłoszenia szkody w AXA.

987 - woj. zarządzanie kryzysowe

991 - Pogotowie Energetyczne

992 - Pogotowie Gazowe

993 - Pogotowie Ciepłownicze

994 - Pogotowie Wodociągowe

997 - Policja

998 - Straż Pożarna

999 - Pogotowie Ratunkowe

3. Zgłaszając szkodę do AXA podaj swój numer polisy zarówno wówczas, kiedy szkoda dotyczy Twojego mienia, jak również wtedy, gdy jesteś sprawcą szkody (np. zalałeś mieszkanie sąsiada) i posiadasz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Jeśli jesteś poszkodowanym, a sprawca posiada ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, wtedy podaj nam numer tej polisy. Zgłoś nam szkodę jak najszybciej. Jeśli zgłaszasz szkodę w Twoim majątku, masz na to 3 dni, a jeśli z ubezpieczenia OC w życiu prywatnym, zrób to w ciągu 7 dni od zdarzenia. Jeśli szkodę zgłosisz później, może być trudno lub wręcz niemożliwe, aby ustalić przyczynę szkody i pełne skutki zdarzenia.

4. Nie wyrzucaj faktur ani rachunków. Zbieraj faktury i rachunki za rzeczy, które są w Twoim domu. W razie szkody łatwiej będzie oszacować wartość strat. Jeśli poniosłeś dodatkowe wydatki związane ze zdarzeniem, zachowaj wszelkie dokumenty potwierdzające poniesione koszty.

5. Ustal przyczynę i przygotuj pełną listę zniszczeń i strat. Jeśli nie masz faktur czy rachunków za zniszczone lub skradzione przedmioty, przekaż taką listę rzeczoznawcy z AXA, który przyjedzie, aby obejrzeć zniszczenia. Dobrze, abyś miał jakiekolwiek inne dowody posiadania lub zakupu mienia, na przykład karty gwarancyjne, instrukcje obsługi, certyfikaty, informacje o miejscach zakupu rzeczy, tj. nazwa firmy, adres sklepu, data zakupu, fotografie z wnętrza mieszkania wykonane przed szkodą, gdzie widoczne będzie mienie, które jest przedmiotem roszczenia bądź oświadczenia świadków. Jeśli nie masz faktur, rachunków czy też kosztorysów dotyczących przywrócenia stałych elementów lub murów do stanu sprzed szkody, wówczas rzeczoznawca przygotuje kosztorys na podstawie ogólnodostępnych publikacji cen opracowanych przez przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w zakresie budownictwa. Mienie ruchome wyceni według tzw. wartości odtworzeniowej. Pamiętaj, aby podczas wizyty rzeczoznawcy jak najpełniej opisać zniszczenia lub skradzione przedmioty. Jeśli o czymś zapomnisz, jak najszybciej zgłoś do nas dodatkowe straty. Postaraj się znaleźć świadków zdarzenia i ustal okoliczności wystąpienia szkody.

6. Zanim posprzątasz, koniecznie zrób zdjęcia zniszczeń. Pamiętaj, że do czasu przybycia przedstawiciela AXA nie powinieneś dokonywać zmian w miejscu szkody, chyba że zmiana jest niezbędna do tego, aby zabezpieczyć mienie pozostałe po szkodzie lub żeby zmniejszyć rozmiar szkody. Wówczas, jeszcze przed dokonaniem jakichkolwiek porządków, wykonaj fotografie, które zobrazują całokształt zniszczeń i pomogą w oszacowaniu strat. Nie wyrzucaj uszkodzonych elementów instalacji ani innych elementów, które uległy uszkodzeniu. Zgromadź je w bezpiecznym miejscu do czasu przybycia przedstawiciela AXA. Jeśli nie masz takiej możliwości, wtedy koniecznie wykonaj fotografie.

7. Skorzystaj z assistance domowego. Jeśli do polisy dokupiłeś usługę assistance domowego, zadzwoń do nas, a my zorganizujemy i pokryjemy koszty interwencji, np. dekarza, który zabezpieczy zerwany dach lub hydraulika, gdy dojdzie do awarii instalacji. W ramach assistance pokryjemy również koszty wynajmu mieszkania, jeśli miejsce ubezpieczenia zostało uszkodzone i nie nadaje się do dalszego zamieszkania.

8. Pamiętaj, że o odszkodowanie możesz ubiegać się tylko z jednej polisy. Daj nam znać, jeśli Twój dom lub mieszkanie jest ubezpieczone również u innego ubezpieczyciela i czy zgłosiłeś tam szkodę. Ubezpieczenie służy do tego, aby zrekompensować poniesione straty finansowe, a nie, aby się wzbogacić.  Chyba, że dwiema różnymi polisami ubezpieczyłeś co innego, na przykład w AXA są to stałe elementy, a w innym towarzystwie – ruchomości. Wtedy, jeśli uszkodzone zostaną stałe elementy i ruchomości, to możliwa jest wypłata z obu polis.


Zmiany na polisie

Jak zmienić dane na Polisie?

Jeśli zmieniły się Twoje dane personalne (imię, nazwisko) lub zauważyłeś błąd w dokumentach polisowych, wyślij nam zgłoszenie poprzez formularz
Po naszej weryfikacji otrzymasz aneks do Polisy potwierdzający zmiany.


Jak oceniasz
serwis axa.pl?